keskiviikko 2. toukokuuta 2012

The 2nd of May

Heei mä olen täällä taas, toivottavasti vappu suju kaikilla mainiosti! Pitääkin alottaa kertominen siitä Perjantai illasta. Huumassa oli mielettömän hauskaa enkä mä ole ikinä tanssinu niin paljon ku sinä iltana. :D Lauantaina meille tuli meidän ystäväperhe, jotka sitte lähti meidän kanssa sinne Tallinaan. Lauantaina kuitenkin lähdettiin keskustaan ja mentiin Ateneumiin, eli siihen isoon taidemuseoon Rautatieaseman lähellä. Näytillä oli hienoja teoksia ja myös niitä mistä tavallinen tallaaja ei oikeen löydä sitä asian ydintä. Kuuluisiakin suomalaisten tekemiä tauluja oli näytillä, esimerkkinä voisin heittää vaikka taulun Taistelevat metsot, joku saattaa tietää kyseisen taulun ja jos ei niin googlettakaa, löydätte varmasti, haha. :D


Sunnuntaina sitten lähdettiin aamulla satamaan ja laivaan. Saatiin tosi hyvä paikka karaokekuppilasta ja leiriydyttiin sinne. Hyttiä ei ollut koska matka kuienkin kesti vaan pari tuntia. Menomatkalla en ostellu sieltä laivalta muuta kuin ihanat mini kynsilakat kesän väreissä. Nyt on veikeen kesäkynnet taattu!!

Perillä käveltiin satamasta Vanhaan kaupunkiin missä sitten mentiin hotelliin viemään tavaroita. Saatiin huone jostain kellarikerroksesta mikä oli siis täysin odottamatonta. Oltiin siis maan alla missä ei ollu ikkunoita. No, siellä tuli käytyä vaan nukkumassa niin eipä se niin paha ollu. Jätettiin siis vaan tavarat hotelliin ja lähettiin kiertelemään kaupungilla. Se Vanha kaupunki on tosi ihana kaikkine kahviloineen ja pikku putiikkeineen. Ne kadut on mukulakivipäällysteisiä ja rakennusten seinissä on hienoja yksityiskohtia. Yhdessä kohdassa oli myös monia torimyyjiä myymässä kauneimpia kukkia mitä oon koskaan nähny! Värejä ja lajeja oli ihan laidasta laitaan ja kukaan ei onneks pistäny pahakseen mun kuvaamista. Näillä kuvilla ilostutan teitä muuten kuvattomiksi jäävissä postauksissa, lupaan sen. :)
Tässä nyt kuvaa kaupungin kattojen yltä
Illalla käytiin syömässä kivassa ravintolassa siinä aika lähellä hotellia, valitettavasti nimeä mä en pysty enää muistamaan. Varsinkin jälkiruoka jäi erityisen hyvänä mieleen, ymmärrätte kohta ehkä miksi.

Juustokakkua, valkosuklaata ja marjakastiketta. Nam!!
Maanantai oli shoppailupäivä. Jos joskus lähdette Tallinnaan shoppailu mielessä, suosittelen katsastamaan kauppakeskus Rocca al Maren. Roccasta löytyy aika monta kauppaa, joita ei ole Suomessa. Mun oma päämäärä oli, että löytäisin sen rippijuhlamekon tuolta. No niinhän mä sitten melkein tunnin etsinnän jälkeen löysinkin. Vaikka Roccassa on siis niitä kauppoja joita Suomesta ei löydy, mekko löytyi Mangosta. Väreistä voin paljastaa, että pääasiassa se on persikan värinen. Mekosta löytyy kuitenkin myös beigeä ja sanoisko tota mintun vihreäksi. Kuvaa saatte kuitenkin tästäkin vasta päällä, samalla tavalla kuin tein sen edellisenkin mekon kanssa minkä käyttöön on enää vähän yli viikko. :) Mekon lisäksi ostin Vero Modasta huivin kukkakuosilla. Mukaan tarttui myös yksi toppi jossa on edessä pitsiä, mutta sen taisin löytää jo Sunnuntaina kaupungilta.

Tulomatkalla laivassa Tiistaina ostin vähän suklaata koska oli ensimmäinen päivä Toukokuuta ja mun karkkilakko on ohi!! En ostanut mitenkään paljoo, älkää siis luulko että olisin saanu jo kauheita vierotusoireita ja kieriny tuskissani lakon viimeset päivät, ehei. Sain siitä sopivasti vähän evästä mukaan leffaan, minne mä rynnistin heti satamasta. Mentiin mun kaverin, Annen kanssa kattoon Projekt X ja koska yhteistä hyvää päivää ei muuten meinannu löytyä niin mentiin sitte heti 40 minuuttia sen jälkeen kun mun laiva oli satamassa. :D Eihän siinä mitään kun hyvin ehdin! Leffa oli hyvä ja sai hauskuutensa sivussa miettimään mitä kaikkea kotibileissä voikaan tapahtua.

Nyt on mun aika toivotella hyvät yöt ja lopetella täällä. Kello onkin sopivasti 21.21. Kirjottelemisiin!


-Hanna-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti