lauantai 23. helmikuuta 2013

Kotona taas





Nyt on sitte Ruka jätetty taakse ja palattu kotiin. Tosi ihana viikko kaikin puolin ja Rukalle pitää kyllä mennä joskus uudestaan. Tässä olis nyt vielä kuvia kamerasta ja jotain muita, mitä en viikon aikana ehtiny julkaista täällä. Rukallahan oli tosi paljon rinteitä ja kaikentasoisille laskijoille löytyy. Sää suosi meitä tällä lomalla, kun yleensä on ollu ainakin se -20 astetta pakkasta. Nyt pysty laskemaan monta tuntia, yhden pysähdyksen taktiikalla! haha ;)




Aurinkoa riitti tiistaina ja keskiviikkona ja huomattiin sen lämmittävän jo vähän, kevät tulee! Tuolla ei kauheesti lasien läpi nää, mitä kuvia tulee mutta hyvin oli onnistunu tarkentamaan niin näkyy muutakin kun aurinko. Ihania noi lumen peittämät puut.




Kun se aurinko nyt paistoi, niin pitäähän sen laskeakkin joskus. Siitäkin otettiin kaikenlaisia mahdollisia kuvia ja meinasi tulla ihan valinnanvaikeutta äsken, kun näitä kuvia siirtelin. Eihän mulla mennykkää tässä kun joku tunti pelkkien kuvien kanssa. :D Noita olisi vaikka minkä näkösiä, mutta kun taisin edelliseen postaukseen ne ihan top ykköset, niin tässä muita kivoja.





Tänään aamulla lähettiin Kuusamosta bussilla kohti Oulua ja Oulusta jatkettiin suoraan junalla kohti Helsinkiä. Yläpuolella siis ihan pakollinen lähtökuva, kun paleltiin Kuusamon linja- auto asemalla just heränneinä. Ei onneks ihan kauheen kauan tarvinnut odotella bussia. Aika nopeesti junan lähdön jälkeen mentiin Annen kanssa syömään ravintolavaunuun. Anne tilas lasagnen ja mä kanapastaa. Siinä sitte kassa huusi keittiölle että lasagne ja sitte käänty kysyyn meiltä että mikä se toinen oli. No mä vastasin että kanapasta. Se rahasti ja anto kuitin, mutta just kun olin ottamassa sitä niin se ottaa kuitin takasin ja tarkistaa vielä, että mikä se annos nyt oli. Me mennään Annen kaa istumaan pöytään, mutta sitte se kassa tulee vähän ajan päästä siihen viereen ja kysyy "anteeks, mutta mitkä ne annokset oli, lasagne ja..." No siinä vaiheessa alettii vähä turhautuu, mut vielä toistettiin että se kanapasta! Naurettiin sen mentyä että miten huono muisti voi olla? Mut tää ei viel mitää, kun toinen tyyppi toi meille niitä ruokia, Anne sai sen lasagnen mutta mun eteen se laitto lihapullat!?! Mä siinä vaan heti tokasin että mulle tuli kyllä se kanapasta. Se siihen vaan "okei" ja lähti takasin keittiöön. Hetken päästä se onneks vihdoin toi mulle sen kanapastan, mutta kyllä tästä tuli oikeen koko matkan paras tarina ja tälle nauretaan pitkään. Vaikee yrittää selittää lyhyesti mutta on se nyt ihme ettei muista. Oltiin ainoot sillä hetkellä, jotka tilas lämmintä ruokaa ja ensin sitä varmistellaan neljä kertaa, ja onnistutaan sen jälkeenkin vielä tuomaan väärä annos. Tästä hyvästä saatiin sitte ilmaset kahvi ja tee. :D

Nyt tämän pitkän selostuksen jälkeen mä pääsen vihdoin nukkumaan. Hyvää yötä!

-Hanna-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti